Affären som aldrig tar slut
Försäljning och installation i all ära, men service-affären tar aldrig slut. Vi på Callidus gör det enkelt för er genom att leverera affären och allt ni behöver för att utföra jobbet.
36 års affärer
Affären slutar inte när filtret är installerat. Med 36 års garanti ska filtret servas ett stort antal gånger, vilket ger våra återförsäljare och servicetekniker många tillfällen till både serviceaffärer och merförsäljningsaffärer under hela filtrets livslängd.
Vi har gjort det enklare för våra samarbetspartners att ta tillvara på dessa affärer och samtidigt skapa en trygg och långvarig relation till kunden.
Vårt nya servicepaket
Vi har tagit fram ett nytt servicepaket, som faktiskt är just ett paket. Kunden får ett fast paketpris och service- teknikern får en box levererad som innehåller allt det som behövs för att utföra servicen på kundens specifika filter. Våra återförsäljare kan reducera sin lagerhållning av reservdelar och kunden kan vara säker på att rätt högkvalitativa reservdelar används – därmed garanteras utrustningens funktion och garantin bevaras.
Verktyget i fickan
I vårt nya digitala verktyg loggar serviceteknikern in och kan sedan enkelt följa instruktionerna och bocka av de olika momenten innan formuläret skickas in. Med en egen inloggning kan filterägaren följa och bocka av sina åtaganden i Callidus unika 36-årsgaranti.
Såhär går det till
När kunden kontaktat Callidus för bokning av service förmedlar vi affären till er. En servicebox med rätt reservdelar för det specifika filtret skickas ut till er och ni utför servicen. Servicemomenten checkas enkelt av i vår webbapp och registreras i vårt system.
Kontakta oss på 031-99 77 00, eller info@callidus.se så hjälper vi dig att komma igång med lönsamma servicearbeten!
- Optimerad lagerhållning
- Rätt reservdelar
- Garantin bevaras
- Långsiktig relation till kund
- Enklare merförsäljning
- Komplett servicebox
- Enkel rapportering i webbapp
”Det är mer serviceärenden idag. Det är helt klart en affär som växer.”
Calle Udén, NM Rör
Hej Calle! Hur många anställda är ni på NM Rör?
Vi är 20 stycken?
I vilken region är ni verksamma?
Vi finns i Norrtälje. Här finns mycket sommargäster med egen borrad brunn och flera av dom behöver någon form av filter.
Är det några särskilda vattenproblem ni ser mycket av?
Jag skulle nog säga att kalk är det största problemet i vår region.
Hur mycket arbetar ni med service av vattenfilter?
En hel del, det är mer serviceärenden idag än det varit tidigare. Jag tror anledningen till det är att folk spenderar mer tid i sina sommarbostäder även under vintern.
Vad är det bästa med serviceaffären?
Det är bra att få komma ut och kolla igenom kundernas anläggningar så att vi vet att allt fungerar som det ska. Dessutom är det ju en möjlighet att ha en löpande relation med kunden.
Hur många vattenfilterkunder har ni i ert upptagnings- område?
Ganska många, det är Callidus som har koll på kundregistret och kontakter med filterägarna.
Vad har du för förhoppningar på Callidus nya service- koncept?
Kunderna kommer tycka det är skönt att få hjälp med detta på ett smidigt sätt. Och det blir enklare och mer effektivt för teknikerna som utför servicen. Ju mer info vi får inför servicen desto mindre tid behöver vi lägga på både kontakt med Callidus och med kunden. En app kommer också göra det enklare för kunden att genom- föra sina egenkontroller.